- Ranskan säännöstelyviranomainen l’Autorité Nationale des Jeux (ANJ) on asettanut rajoituksia uhkapeliyritysten markkinointibudjetteihin
- Markkinointikustannusten arvioitiin kasvavan 11% tulevaisuudessa
- Päätöksen takana on halu vähentää markkinointia alaikäisille ja vähentää uhkapeliongelmia
Ranskalainen ANJ vaatii kaikkia lisensoituja kasinotoimijoita julkaisemaan budettinsa tarkistettavaksi vuosittain. Tämän vuoden löydöksiin sisältyi 11% tuleva kasvu markkinointibudjetteihin. Tämä sisältää erilaisia bonuksia ja muita markkinointiin käytettäviä asioita.
ANJ haluaa ehkäistä uhkapelaamisen aiheuttamia haittavaikutuksia, ja pelkää markkinnoinnin kasvun lisäävän esimerkiksi alaikäisten uhkapelaamista ja johtavan uusiin ongelmiin. Tämän vuoksi he ovat vaatineet muutoksia neljän suurimman toimijan budjetteihin, jotta ongelmaa ei pääsisi syntymään.
Uhkapelaamisen budjetit noudattavat ennaltaasetettuja kaavoja, ja suuri muutos markkinointiin kiinnitti sääntelyviranomasiten huomion. ANJ ei halua rikkoa tämänhetkistä järjestelmää liian suurilla muutoksilla, joten paluu lähemmäs aikaisempaa budjettiasetelmaan on toivottavaa heidän kannaltaan.
ANJ:n oman raportoinnin mukaan kaikki lisensoidut kasinotoimijat ja nettikasinot ovat kuitenkin noudattaneet muita säännöksiä kuuliaisesti, eikä suurempia ongelmia ole päässyt syntymään. Kasinot eivät esimerkiksi saa tehdä yhteistyötä internet-vaikuttajien kanssa, joiden yleisössä on liikaa alaikäisiä.
Nämä muutokset ja budjettivaatimukset ovat osa Ranskan erittäin tiukkaa sääntelyä, jonka tarkoituksena on rajoittaa ja hallita uhkapelaamista mahdollisimman tehokkaasti ympäri valtiota.
- Ranska rajoittaa uhkapelien markkinointia
- Yhdistyneissä Kuningaskunnissa otettiin käyttöön uusi vero uhkapeliongelmien ehkäisemiseksi
- Google alkaa estämään lisenseoimattomien nettikasinoiden mainoksia Saksassa
- Saksan rahapelimarkkinat kaaoksessa
- Brittitutkimuksen mukaan 27% nuorista on käyttänyt rahaa uhkapeleihin